Uudet RoPS Burgerit ja Hodarit saivat kaksi peukkua

thumb 170415aPöydälle on levitetty tuoreita aineksia, tomaattia, salaattia, sipulia, suolakurkkua sekä asiaan kuuluvat kastikkeet ketsuppia, kahta laatua sinappia, dressingä sekä uutuutena tzatzikia. Testiryhmän jäsenet kasailevat tykötarpeita kukin oman mieltymyksensä mukaan.

- Todella herkullisia! Annan yhdeksän ja puoli sekä hodarille että burgerille, testiryhmän nuorimmainen tulee kertomaan.

Jopa raavaalle miehelle kelpo syötävän kokoiset burgerit katoavat pienten kokinalkujen sisuksiin viimeistä murua myöden. Kommenteista päätellen uudet RoPS-tuotteet kelpasivat aikuisillekin.

- Poro tulee tosi hyvin esille tästä burgeripihvistä ja sämpylä on mahtava, tuore ja päältä rapea. Myös tämä karkea rotisseur-sinappi toimii hodarin kanssa, kuului hiukan varttuneempi arvio.

RoPS:n Veikkausliigan tämän kauden otteluissa yleisöä tulevat palvelemaan kaksi uutta RoPS:n väreissä olevaa kioskia. Toinen kioskeista toimii totuttuun tapaan fanituotekojuna. Toinen keskempänä pääkatsomoa sijaitseva kioski keskittyy uusiin kanttiinituotteisiin.

Ensimmäisenä uusista tuotteista valmistuivat RoPS Burgerit ja RoPS Hodarit. Burgerpihvissä on käytetty ainoastaan poroa, nautaa sekä hiukan rasvaa ja prosentin verran mausteita. Pihvin kruunaa cheddarjuustosiivu. Reilun mittainen, kevyesti savustettu hodarinakki on sekin 100% kotimaista lihaa - poroa ja sianlihaa.

Pihvit ja nakit on kehitetty RoPS:n käyttöön Lapin ammattiopiston koekeittiössä. Taustalla on LAO:n ja RoPS:n alkutalvesta käynnistynyt yhteistyö, jossa RoPS tarjoaa opiskelijoille käytännön harjoittelumahdollisuuksia oman ammatillisen osaamisen kehittämiseen.

- Tällainen yhteistyö palvelee erinomaisesti ammatillisen koulutuksen tarpeita - täällä meidän toimipisteessä sekä elintarvikkeiden valmistusta että lihatuotteiden jalostusta, elintarvikealan vastaava opettaja Hannu Pekkala kertoo.

- Oppilaiden osalta näiden tuotteiden valmistus käynnistyi jo helmikuussa poron ruhojen leikkaamisella. He ovat olleet mukana tuotteen jokaisessa vaiheessa aina reseptin suunnittelusta siihen hetkeen, kun tuote tuodaan markkinoille ja lopulta tarjoillaan ensimmäistä kertaa asiakkaalle. Samalla he ovat oppineet prosessin kokonaishallintaa hinnoittelua, pakkaamista ja esille laittoa myöden.

Pekkala korostaa, etteivät RoPS-tuotteet ole oppilaitokselle liiketoimintaa. Pihvit ja nakit on kuitenkin kehitetty valmiiksi kaupallisiksi tuotteiksi.

- Oppilaitoksen rooli on olla mukana tuotteen alkuvaiheessa eli tuotekehityksessä ja koemarkkinoinnissa, Pekkala sanoo.

- Meidän toive olisi, että jossain vaiheessa joku paikallinen yritys - esimerkiksi liha- tai elintarvikealalla toimiva RoPS:n tukija - voisi ottaa nämä omiksi tuotteikseen ja loisi sitä kautta Lappiin lisää työllisyyttä.

Uudet kanttiinituotteet esitellään kauden ensimmäisessä Veikkausliigaottelussa RoPS - VPS pääsiäismaanantaina 17.4. Ottelu alkaa kello 16.00 - portit avautuvat kello 15.00. Kaikki liput 10 € / 5 €. Ennakkomyynti RoPS Bingo, Prisma sekä www.ticketmaster.fi/rops

RoPS:n ja LAO:n yhteistyö on osa kansallista Hyvää Seuraa -hanketta. ESR-rahoitteisessa hankkeessa on mukana 10 suomalaista jalkapalloseuraa, joista RoPS on pohjoisin.

Teksti ja kuvat: Pasi Pikkupeura

Jaa tämä uutinen
FaceBook  Twitter  

Ota yhteyttä

Yhteystiedot:

  petri.jaatinen(@)rops.fi
 +358 400 584 227

  jari.ilola(@)rops.fi
 +358 400 322 374

 Koskikatu 24 as. 5 , 96200 Rovaniemi

Kaikki yhteystiedot

JoomShaper