Uutisarkisto

Kaikki uutiset

keskiviikko, 23 marraskuu 2022 17:06

Avoin kirje rovaniemeläisen jalkapallon ystäville

Arvostele tätä artikkelia
(52 ääntä)

Rovaniemen Palloseura on tällä hetkellä yli 70-vuotisen historiansa tiukimmassa tilanteessa. Seuran konkurssin välttämiseksi ja toiminnan jatkon turvaamiseksi tarvitaan nopeita toimia. Nyt on viimeinen mahdollisuus pelastaa RoPS.

Rovaniemen Palloseura ry:n johtokunta on kokouksessaan 14.11.2022 todennut, että seuran rahankäyttöön liittyvien epäselvyyksien vuoksi luottamus johtokunnan ja seuran puheenjohtajan välillä on menetetty.  Tästä syystä puheenjohtaja on jättäytynyt pois johtokunnan työskentelystä. Johtokunta on myös päättänyt tehdä asiassa tutkintapyynnön, jotta epäilyt mahdollisista väärinkäytöksistä tulevat asianmukaisesti selvitetyiksi.

Nämä epäselvyydet, huono johtaminen ja koronavuodet ovat ajaneet seuran taloudellisesti kestämättömään tilanteeseen. Konkurssin uhka on ilmeinen. Säilyttääksemme yli tuhannen juniorin seuran tarvitsemme tukijoiden, fanien ja yhteisön apua.

Aikaisemmista tiedoista poiketen emme voi siirtää seuran toimintaa toisen yhdistyksen alle. Suurin osa veloista siirtyisi myös uuden yhdistyksen kannettavaksi.

Raskain sydämin toteamme, että tällä hetkellä seuralla ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin pyytää nöyrästi apua. Muussa tapauksessa lapsilla, nuorilla ja jalkapalloon vakavasti panostavilla nuorilla miehillä ja naisilla ei ole enää paikkaa missä harrastaa ja tavoitella unelmiaan.

Seura tarvitsee reilun viikon kuluessa, 2.12.2022 mennessä, 100 000 € päästäkseen konkurssiuhan yli.

Yksityishenkilönä voit helpoimmin auttaa antamalla taloudellisen tukesi seuran oman verkkokaupan kautta.

Yhteistyökumppanit voivat olla myös suoraan yhteydessä toiminnanjohtaja Jari Näsmaniin Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 050 5990309.

Pelastetaan RoPS yhdessä:
Tukituotteet ropskauppa.fi

Sinisellä Sydämellä koko RoPS-yhteisön puolesta,

Jari Näsman
RoPS, toiminnanjohtaja

Luettu 10446 kertaa

Tietoa meistä

Rovaniemen Palloseura on Lapin suurin urheiluseura sekä Pohjois-Suomen johtava jalkapalloseura. Edustusjoukkueemme pelaavat Miesten Ykköstä ja Naisten Kakkosta. Toimintamme pohja on yli 1000 junioripelaajassamme, joille haluamme luoda turvallisen harrastusympäristön sekä tavoitteellisille pelaajille selkeän polun aina kansainvälisille kentille saakka.

Matti Poikajärvi
  matti.poikajarvi@rops.fi